3.7.1. Гарантії між резидентами України

3.7.1.1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

3.7.1.1.1. Цей розділ "Умов та правил надання банківських послуг" регулює взаємовідносини АТ КБ "ПриватБанк" (далі - Банк) та Клієнта за банківськими гарантіями (далі - Гарантії), що:

1) надаються Банком за наказом Клієнта (як Принципала) на таких умовах щодо забезпечення зобов'язань Клієнта:

- гарантії під грошове покриття (покриті гарантії);

- гарантії в межах попередньо розрахованого бланкового ліміту (малоризикові бланкові гарантії);
- гарантії, що частково покриті грошовими коштами, частково бланкові в межах попередньо розрахованого бланкового ліміту.

2) отримуються Банком на користь Клієнта (як Бенефіціара).

На підставі ст.ст. 633, 634 Цивільного кодексу України встановлення взаємовідносин Банку та Клієнта здійснюється наступним чином:

  1. за Гарантіями, що надаються Банком за наказом Клієнта:

Клієнт приєднується до підрозділу “Гарантії між резидентами України” Умов та Правил надання банківських послуг (далі — Умови та Правила)  шляхом підписання Заяви про надання Гарантії відповідно до форми, затвердженої Банком (далі - Заява про надання Гарантії) у відповідності до вимог ч.1 статті 207 Цивільного кодексу України шляхом обміну документами між Сторонами, в яких зафіксовано зміст договору та виражена воля Сторін щодо укладення цього Договору, або у електронному вигляді із застосуванням електронного підпису, що засвідчує приєднання та згоду Клієнта з дійсними "Умовами та правилами надання банківських послуг" АТ КБ "ПриватБанк", зокрема, з цим розділом "Гарантії між резидентами України", викладеним в електронному вигляді.

Вказана Заява про надання Гарантії разом з цими Умовами та Правилами становлять Договір про надання гарантії.

  1. за Гарантіями, що отримуються Банком на користь Клієнта:

Клієнт приєднується до підрозділу “Гарантії між резидентами України” Умов та Правил надання банківських послуг (далі — Умови та Правила)  шляхом підписання Заяви про  приєднання до послуги "Гарантії між резидентами України" відповідно до форми, затвердженої Банком (далі - Заява про приєднання) у відповідності до вимог ч.1 статті 207 Цивільного кодексу України шляхом обміну документами між Сторонами, в яких зафіксовано зміст договору та виражена воля Сторін щодо укладення цього Договору, або у електронному вигляді з застосуванням електронного підпису, що засвідчує приєднання та згоду Клієнта з дійсними "Умовами та правилами надання банківських послуг" АТ КБ "ПриватБанк", зокрема, з цим розділом "Гарантії між резидентами України", викладеним в електронному вигляді.

Вказана Заява про приєднання разом з цими Умовами та Правилами становлять Договір про надання послуги “Гарантії між резидентами України”. 

Договір про надання гарантії або Договір про надання послуги “Гарантії між резидентами України” далі за текстом - “Договір”, “цей Договір”.

3.7.1.1.2. Умови та порядок проведення операції з використанням гарантій  між резидентами України встановлюються в контракті / господарському договорі / регламенті / правилах / тендерній документації  між бенефіціаром та принципалом за гарантією (далі також Документ) та  повинні відповідати вимогам законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України (далі- НБУ).

3.7.1.1.3. Терміни і визначення, що вживаються в Договорі використовуються у наступному значенні:

Клієнт (Принципал) - особа, за заявою якої надається гарантія / контргарантія. 

Бенефіціар - особа, на користь якої надається гарантія.

Гарантія - це спосіб забезпечення виконання зобов'язань принципала, письмове зобов'язання банку-гаранта, видане за заявою свого клієнта (принципала) виплатити певну суму грошових коштів третій стороні (бенефіціару), у разі невиконання принципалом умов договору з оплати, поставки товару або іншим зобов'язанням та у разі пред’явлення бенефіціаром вимоги платежу з дотриманням всіх вимог, передбачених умовами гарантії. Гарантія (гарантійний лист) може бути надана на паперовому носії чи у формі електронного документа (у вигляді електронного документу з  електронним підписом) або електронного повідомлення (SWIFT-повідомлення, повідомлення електронною поштою НБУ, інших засобів передавання інформації). Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від основного зобов'язання принципала (його припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на таке зобов'язання безпосередньо міститься в тексті гарантії.

Гарантійний випадок - факт порушення принципалом перед бенефіціаром зобов'язання, забезпеченого гарантією, у зв'язку із настанням якого банк-гарант одержує вимогу бенефіціара на сплату коштів відповідно до виданої гарантії з урахуванням умов наданої гарантії та протягом строку дії гарантії.

Грошове покриття (далі - Покриття) - це грошові кошти, які Клієнт розміщує на спеціальному рахунку покриття, що відкривається Банком згідно з вимогами НБУ та призначений і використовується з метою формування грошового покриття для виконання платежу(-ів) за Гарантією (далі - Рахунок покриття), та реквізити якого зазначено в Заяві про надання гарантії, та є забезпеченням виконання зобов'язань Клієнта.

Під терміном “банківський день”, що використовується в цьому Договорі та/або в текстах Гарантій, розуміється - дні з понеділка по п'ятницю, за виключенням святкових та неробочих днів, які встановлюються у відповідності до чинного законодавства України.

Інші терміни і визначення, що використовуються за текстом Договору, визначаються чинним законодавством України.

3.7.1.1.4. Рішення про надання гарантії та умови її видачі приймається банком-гарантом відповідно до своїх внутрішніх нормативних документів.

3.7.1.1.5. Виконання принципалом своїх зобов'язань перед банком-гарантом або  за договором про надання гарантії забезпечується відповідно до вимог чинного законодавства України.

3.7.1.1.6. Гарантія може надаватися безпосередньо бенефіціару або передаватися через авізуючий банк, або через банк-кореспондент та / або банк бенефіціара, або безпосередньо принципалу для подальшого її передавання бенефіціару.

3.7.1.1.7. Банки, які беруть участь у здійсненні операцій за гарантіями, отримують комісійну винагороду та відшкодування витрат з принципала або з бенефіціара відповідно до умов гарантії та на підставі відповідних договорів щодо операцій з гарантіями, в яких передбачені умови отримання комісійної винагороди та відшкодування витрат.

Комісійні винагороди Банку за гарантіями між резидентами України сплачуються принципалами та бенефіціарами в розмірах, на умовах та в порядку, що передбачені Договором, в тому числі Тарифами та Заявою про надання Гарантії або Заявою про приєднання. Комісійні винагороди від резидентів України повинні сплачуватись виключно у національній валюті України.

3.7.1.1.8. Підписуючи цей Договір, Клієнт надає Банку згоду на виконання кредитових та дебетових переказів, шляхом виконання Банком відповідних платіжних інструкцій на умовах, визначених цим Договором.

Сторони узгодили, що виконання Клієнтом зобов'язань з погашення кредиту, сплати процентів за його використання, комісійних винагород, неустойки, відшкодування Банку витрат (збитків), регресних вимог та інших платежів, що підлягають сплаті на користь Банку за цим Договором може здійснюватися шляхом ініціювання Банком дебетового переказу з усіх поточних рахунків Клієнта в терміни та в межах сум, що підлягають сплаті Банку згідно з цим Договором та/або у разі прострочення таких платежів.

Підписанням цього Договору, Клієнт підтверджує свою згоду на проведення Банком дебетових переказів зі сплати вказаних вище платежів  з усіх поточних рахунків Клієнта, відкритих в Банку, а також тих, що будуть відкриті в майбутньому, у валюті виконання зобов’язань за Договором, в межах сум, що підлягають сплаті Банку згідно з цим Договором. 

У разі недостатності або відсутності у Клієнта коштів в національній валюті України для погашення заборгованості у національній валюті України, Клієнт цим підтверджує свою згоду на проведення Банком  дебетових переказів коштів в іноземній валюті з усіх поточних рахунків Клієнта в розмірі, еквівалентному сумі заборгованості в національній валюті України на дату погашення боргу по курсу НБУ. 

У випадку недостатності або відсутності у Клієнта коштів в іноземній валюті, для погашення заборгованості за Договором в іноземній валюті, Клієнт цим підтверджує свою згоду на проведення Банком  дебетових переказів коштів з усіх поточних рахунків Клієнта в національній валюті України, в розмірі, еквівалентному сумі заборгованості у валюті зобов'язання за цим Договором на дату погашення боргу по курсу НБУ.

У випадку недостатності або відсутності у Клієнта коштів в іноземні валюті для погашення заборгованості за Договором в такій іноземній валюті, підписанням цього Договору, Клієнт цим підтверджує свою згоду на проведення Банком  дебетових переказів коштів з усіх поточних рахунків Клієнта в іншій іноземній валюті, в розмірі, еквівалентному сумі заборгованості в іноземній валюті за Договором, на дату погашення заборгованості.

Для здійснення дебетового переказу за рахунок коштів, що розміщені на депозитному рахунку Клієнта Банк має право в односторонньому порядку достроково розірвати договір депозитного вкладу шляхом письмового повідомлення Клієнта із зазначенням дати розірвання депозитного договору.  Вклад та нараховані проценти залежно від валюти вкладу в дату, що зазначено в повідомленні, Банк перераховує на поточні рахунки Клієнта, відкриті у Банку, з яких дебетовий переказ здійснюється в порядку, передбаченому цим Договором. 

Дебетовий переказ на сплату платежу з погашення кредиту, сплати процентів за його використання, плати за користування неповернутим в строк кредитом, комісійних винагород, неустойки, витрат (збитків), регресних вимог та інших платежів здійснюється за рахунок власних коштів Клієнта.

Сторони узгодили, що згода, надана в цьому Договорі,  містить точну суму платіжної операції, що дорівнює сумі сплати заборгованості по кредиту та/або по процентам/сумі інших зобов’язань, визначених у тарифах Банку, цьому Договорі,  договорах укладених з Клієнтом та платіжною інструкцією на дату виконання платіжної операції. Форма та порядок надання розпорядження Клієнтом про відкликання згоди на виконання платіжної операції зазначається в договорі на обслуговування рахунка. Відкликання Клієнтом згоди на виконання платіжної операції (операцій, пов’язаних між собою спільними ознаками), що надана за цим Договором, можливо виключно за умови припинення зобов’язань Клієнта перед Банком за цим Договором.

3.7.1.2. Гарантії, що надаються Банком за наказом Клієнта

3.7.1.2.1. Банк-гарант може надавати такі види гарантій: платіжні гарантії, гарантії повернення авансового платежу, тендерні гарантії (гарантії забезпечення пропозиції), гарантії виконання, гарантії повернення позики, тощо. Якщо в гарантії немає прямого застереження про її відкличність, вона є безвідкличною.

Попередньо розрахований бланковий ліміт на гарантії (далі - Ліміт) - сума, в межах якої Банк, на підставі  відповідних Заяв про надання гарантій погоджується надавати малоризикові бланкові (без забезпечення) гарантії таких видів:

- тендерні гарантії, що надаються на користь організаторів тендерів;

- гарантії виконання, що надаються в результаті перемоги у тендері;

- гарантії для отримання ліцензій на різні види діяльності;

- фінансові (митні) гарантії, для забезпечення оплати митних платежів платником податків (Принципалом) на користь митних органів;

- гарантії повернення авансового платежу

Ліміт розраховується відповідно до затвердженої внутрішньобанківської методики на підставі даних про Клієнта. Обов'язковою умовою є прозорість структури власності та регулярне надання Клієнтом фінансової звітності Банку. Розмір Ліміту (загальна сума, використана, доступна до використання) Клієнт може перевірити в системі інтернет-клієнт-банк "Приват24 для Бізнесу". Ліміт щоденно перераховується Банком, тому може змінюватися.

3.7.1.2.2. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

3.7.1.2.2.1. Предметом Договору  про надання гарантії є надання Банком Гарантії, за якою Банк гарантує перед Бенефіціаром виконання Клієнтом своїх зобов’язань відповідно до Документа, що зазначено у Заяві про надання гарантії, на умовах, що зазначено у Гарантії. 

Текст Гарантії викладено в Додатку 1 до Заяви про надання гарантії, що є її невід’ємною частиною.

3.7.1.2.2.2. У разі виникнення необхідності внесення змін до умов чинної гарантії, Принципал подає до Банку Заяву про внесення змін за формою, що затверджено Банком.

3.7.1.2.2.3.У випадку оформлення Грошового покриття за Гарантією, то таке Покриття має відповідає таким вимогам:

- постійний контроль та доступ Банку до Грошового покриття (кошти блокуються Банком);

- Банк має право здійснити дебетовий переказ коштів з Рахунку покриття у разі настання гарантійного випадку;

- Грошове покриття розміщується Клієнтом на весь строк дії гарантії без права дострокового вилучення.

3.7.1.2.3. ЗАГАЛЬНІ УМОВИ НАДАННЯ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ГАРАНТІЙ 

3.7.1.2.3.1. У випадку настання гарантійного випадку Бенефіціар подає безпосередньо до Банку вимогу платежу за Гарантією, а також всі документи, що передбачено умовами Гарантії. У випадку відповідності порядку надання вимоги платежу та повноти пакету документів умовам гарантії, Банк проводить оплату за гарантією на користь Бенефіціара. У випадку невідповідності порядку надання вимоги платежу та пакету документів умовам гарантії, Банк повертає наданий пакет документів Бенефіціару разом із офіційним повідомленням, що містить причини відмови в задоволені вимоги платежу по Гарантії.

3.7.1.2.3.2.  Платіж за Гарантією

Сплата Банком за Гарантією здійснюється за рахунок коштів, що розміщено на Рахунку покриття, реквізити якого зазначаються Заяві про надання гарантії, якщо надається покрита гарантія, або повідомляються Банком Клієнту додатково, якщо надається бланкова (без забезпечення) Гарантія в межах доступного Ліміту.

Строк, протягом якого Клієнт зобов'язаний відшкодувати  Банку суми комісій інших банків, витрат Банку, що пов'язані з обробкою, відправленням повідомлень засобами телекомунікаційного зв’язку (SWIFT, електронна пошта НБУ) та інших супутніх витрат у зв'язку зі здійсненням платежу за Гарантією тощо), встановлюється у 3 (три) робочих дні від дня платежу за Гарантією.

Банк надає кредит Клієнту у день здійснення Банком платежу за Гарантією в сумі, що дорівнює різниці між сумою, що підлягає сплаті Банком за Гарантією, та сумою коштів, які сформовано (перераховано) Клієнтом на Рахунку покриття станом на дату такого платежу.

Строк, протягом якого Клієнт зобов'язаний повернути кредит, наданий згідно з цим пунктом Договору, встановлюється в 1 (один) календарний день від дати його надання.

Проценти за користування кредитом нараховуються на суму фактичної заборгованості за методом “факт/360” із застосуванням фіксованих процентних ставок, що зазначаються у Заяві про надання Гарантії:

- за користування грошовими коштами (кредитом) Банку не більше 1 (одного) календарного дня Клієнт зобов'язаний сплачувати проценти за ставкою, встановленою у Заяві про надання Гарантії;

- за користування неповернутим у строк кредитом Банку (починаючи з 2 (другого) календарного дня від дати надання кредиту) Клієнт зобов'язаний сплачувати проценти (в розумінні статті 625 Цивільного кодексу України) за ставкою, встановленою у Заяві про надання Гарантії.

3.7.1.2.3.3 Сума зобов’язань Банку за Гарантією зменшується  на суму платежів, виконаних Банком на користь Бенефіціара.

3.7.1.2.3.4. Клієнт доручає Банку здійснювати платежі (здійснювати дебетовий переказ) в першу чергу за рахунок коштів на Рахунку покриття, що зазначено в Заяві про надання Гарантії, в другу чергу - за рахунок коштів на всіх поточних рахунках Клієнта в Банку, в тому числі із зазначених в Заяві про надання Гарантії, в разі отримання Банком вимоги від Бенефіціара та необхідності здійснення платежу за Гарантією.

Дебетовий переказ коштів на Рахунок покриття для здійснення платежу за Гарантією на користь Бенефіціара здійснюється відповідно до встановленого законодавством порядку. 

3.7.1.2.4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН

3.7.1.2.4.1. Клієнт зобов’язується:

3.7.1.2.4.1.1. Надати Банку належним чином засвідчену копію Документа, що зазначено в Заяві про надання Гарантії та у забезпечення виконання зобов'язань Клієнта за яким Банк надає Гарантію.

3.7.1.2.4.1.2. Не пізніше дня надання Гарантії переказати Покриття у розмірі та  за платіжними реквізитами, що зазначено у Заяві про надання Гарантії. Проценти на Покриття Банком не нараховуються та не виплачуються.

3.7.1.2.4.1.3. Сплатити Банку комісію за надання Гарантії, а також за інші дії, здійснені Банком за дорученням Клієнта, згідно з Тарифами та за реквізитами, зазначеними у відповідній вимозі Банка та/або в Заяві про надання Гарантії.

3.7.1.2.4.1.4. Не пізніше 3 (трьох) робочих днів після виконання зобов’язань за Документом,  письмово повідомляти про це Банк.

3.7.1.2.4.1.5. Не пізніше наступного робочого дня після отримання повідомлення від Банка щодо надходження вимоги від Бенефіціара про здійснення платежу за Гарантією, надати відомості щодо виконання / невиконання зобов’язань за Документом та наявності / відсутності коштів, необхідних для виконання зобов'язань, що зазначено в пп. 3.7.1.2.4.1.6. цих Умов та Правил.

3.7.1.2.4.1.6. В разі отримання Банком вимоги від Бенефіціара та необхідності здійснення платежу за Гарантією, при відсутності / недостатності коштів на Рахунку покриття, що зазначено в Заяві про надання Гарантії, перерахувати кошти за вимогою Банку у сумі, в строк та за платіжними реквізитами Рахунку покриття, що зазначено у вимозі Банку.

3.7.1.2.4.1.7. Повернути кредит, що надається Клієнту в порядку, встановленому цим Договором.

3.7.1.2.4.1.8.  Відшкодувати Банку в повному обсязі суму платежу на користь Бенефіціара за Гарантією, що надана відповідно до умов Заяви про надання Гарантії (у разі якщо такий платіж здійснено Банком без надання кредиту Клієнтові та без формування Грошового покриття самостійно Клієнтом) протягом 1-го дня від дати такого платежу.

Реквізити рахунку (-ів) для здійснення платежів зазначаються в Заяві про надання Гарантії та/або у відповідній вимозі Банку.

3.7.1.2.4.1.9. Сплатити Банку проценти за користування коштами (кредитом) Банку у розмірі, що зазначено в Заяві про надання Гарантії, починаючи з дати надання Банком кредиту. З наступного дня після закінчення строку для повернення кредиту, несплачені проценти вважаються простроченими.

У разі неповернення Клієнтом кредиту в зазначений Договором строк, Клієнт зобов'язується сплатити на користь Банку заборгованість (суму кредиту та проценти за користування кредитом), а також оплатити користування неповернутими кредитними коштами, плата за яке у відповідності до ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України встановлена за домовленістю Сторін, в процентах річних, розмір яких вказаний у Заяві про надання Гарантії. При цьому проценти за строкове (не більше 1-го календарного дня) користування кредитом, починаючи з 2-го календарного дня від дати надання Кредиту, Банком не нараховуються та не підлягають сплаті Клієнтом. Розрахунок та нарахування процентів на суму неповернутого в строк кредиту здійснюється щоденно, виходячи із суми неповернутого Клієнтом в строк кредиту станом на початок дня. Нарахування зазначених процентів здійснюється за методом “факт/360”. 

3.7.1.2.4.1.10. Сплатити Банку комісії (винагороди) в розмірах, порядку та на умовах встановлених Договором, в тому числі Тарифами та/або Заявою про надання Гарантії.

3.7.1.2.4.1.11. За вимогою Банка надати останньому фінансову інформацію (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал, примітки до звітів в обсягах, передбачених законодавством для відповідних звітних періодів для відповідних суб’єктів господарської діяльності, а також сумарні надходження на всі рахунки Клієнта за останні три місяці в розрізі кожного місяця), а також іншу інформацію, зокрема про майно, що належить Клієнту на праві власності або повного господарського відання.

3.7.1.2.4.1.12. У випадку винесення відповідним судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство Клієнта, наявності інших рішень суду про стягнення коштів з поточного рахунку Клієнта, що вступили в силу, чи інших видів звернення стягнення на його майно, а також обставин, які свідчать про неплатоспроможність Клієнта, повідомити про це Банк в письмовій формі не пізніше 3 (трьох) робочих днів з моменту виникнення таких обставин.

3.7.1.2.4.1.13. У разі відмови Бенефіціара від своїх прав за Гарантією відповідно до ст. 568 ЦК України сприяти поверненню оригіналу Гарантії до Банку або поданню Бенефіціаром до Банку письмової заяви про звільнення Банку від зобов’язань за Гарантією.

3.7.1.2.4.1.14. Виключно за письмовим погодженням Банку вчиняти дії, що спрямовані на зміну правового статусу, реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, перетворення), виділ, зміну структури управління Клієнта. У випадку припинення або ліквідації Клієнта включити представника Банку до складу комісії з припинення / ліквідаційної комісії Клієнта для забезпечення майнових інтересів Банку.

3.7.1.2.4.1.15. Протягом 5 (п’яти) робочих днів з дня настання відповідних змін письмово повідомити Банк про зміну адреси місцезнаходження, банківських реквізитів, номерів телефонів, телефаксів, адреси електронної пошти тощо, інформацію щодо змін керівників Клієнта, його установчих документів та зміну форми власності, а також про всі інші зміни, які здатні вплинути на реалізацію цього Договору та належне виконання Сторонами зобов’язань за ним, у тому числі зміни щодо кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) Клієнта. Зобов’язання Клієнта, передбачене цим підпунктом Договору, вважається належним чином виконаним в день отримання Банком відповідного повідомлення Клієнта (про настання змін) з наданням підтверджуючих документів.

Інформація щодо зміни адреси електронної пошти Клієнта може бути надана останнім Банку під час здійснення ним актуалізації своїх даних, в тому числі із використанням дистанційних систем обслуговування, зокрема Засобами електронного зв'язку, але в будь-якому випадку надання цієї інформації повинно бути здійснено протягом 5 (п’яти) робочих днів з дня настання відповідних змін.

У разі невиконання/неналежного виконання Клієнтом своїх зобов’язань, передбачених цим підпунктом Договору, Клієнт несе ризик настання для себе несприятливих наслідків (в т.ч. неотримання повідомлень Банка).

3.7.1.2.4.1.16. На підставі наданих Банком підтверджуючих документів відшкодувати витрати / збитки Банку, які виникли у зв’язку з наданням бюро кредитних історій інформації про Клієнта (Банк повідомляє Клієнта про назву й адресу бюро, до якого передається інформація про Клієнта), а також сплатою послуг, які надано або буде надано в майбутньому з метою реалізації прав Банку за Договором. Клієнт зобов’язується відшкодувати Банку в повному обсязі витрати на надання правової допомоги юридичними фірмами, адвокатами, іншими особами у випадку залучення їх для представництва інтересів Банку, пов’язаних з розглядом суперечок за цим Договором в судах усіх інстанцій, у т.ч. апеляційної та касаційної, а також на усіх підприємствах, організаціях усіх форм власності, в органах державної влади та управління. Всі перераховані суми відшкодувань сплачуються в строки / терміни, зазначені в письмовій вимозі Банку. 

У випадку, якщо в процесі виконання цього Договору, виникне необхідність сплатити податок на додану вартість, останній сплачується Клієнтом в розмірі, визначеному чинним законодавством України.

3.7.1.2.4.2. Клієнт має право:

3.7.1.2.4.2.1.  За згодою Банку надавати Заяву про надання Гарантії, а також інші заяви та листи за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування клієнта або підписані з використанням електронного підпису в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

3.7.1.2.4.2.2. Звертатися до  Банку з  пропозиціями щодо внесення змін в умови Гарантії, шляхом подачі відповідних листів або заяв, підписаних з боку Клієнта. З моменту письмової згоди Банку або виконання ним інструкцій Клієнта щодо змін умов Гарантії, відповідні листи або заяви Клієнта стають невід'ємною частиною цього Договору, якщо Банком не буде вимагатися внесення змін до цього Договору. Будь-які зміни набирають чинності після отримання згоди на них Бенефіціара та підтверджуючого банку (в разі його наявності).

3.7.1.2.4.3. Банк зобов’язується:

3.7.1.2.4.3.1. Надати Гарантію на користь Бенефіціара у формі гарантійного листа на паперовому носії або електронного документа або електронного повідомлення, за умови переказу Клієнтом Покриття у розмірі, що зазначено у Заяві про надання гарантії, а також виконання інших зобов'язань (умов), що передують наданню Банком Гарантії.

3.7.1.2.4.3.2. У випадку невиконання Клієнтом зобов’язань відповідно до Документу, що зазначено в Заяві про надання Гарантії, в забезпечення виконання зобов'язання за яким Банк надав Гарантію, відповідати перед Бенефіціаром за порушення зобов’язання Клієнтом у сумі, яка не перевищує суму Гарантії, в разі отримання від Бенефіціара вимоги згідно з умовами Гарантії та доданих до неї документів (копій чи оригіналів), які відповідають умовам Гарантії, якщо подання таких документів передбачено умовами Гарантії.

3.7.1.2.4.3.3. Після одержання вимоги Бенефіціара протягом 2 (двох) робочих днів повідомити про це Клієнта та передати йому копію вимоги разом з копіями доданих до неї документів.

3.7.1.2.4.3.4. Розглянути вимогу Бенефіціара разом з доданими до неї документами в строк, встановлений умовами Гарантії.

3.7.1.2.4.3.5. У випадку сплати Банком за Гарантією направити Клієнту письмову вимогу щодо відшкодування сплачених Банком сум.

3.7.1.2.4.3.6. У разі відмови Бенефіціара від своїх прав за Гарантією відповідно до ст. 568 ЦК України, повідомити Клієнта про дострокове припинення строку дії Гарантії.

3.7.1.2.4.3.7. Використовувати грошові кошти, надані Клієнтом у якості Покриття виключно для здійснення платежу за Гарантією та повернути Клієнту Покриття у частині, яка залишилася невикористаною, з Рахунку покриття за платіжними реквізитами Клієнта, що зазначено в Заяві про надання Гарантії, після припинення Гарантії та у разі неотримання вимоги від Бенефіціара, при цьому з суми залишку коштів Покриття Банком може бути утримана сума банківських комісій та витрат третіх сторін, які підлягають сплаті Клієнтом, але кошти для сплати яких не були надані Клієнтом згідно умов цього Договору.

3.7.1.2.4.3.8. У разі припинення Гарантії негайно повідомити про це Клієнта.

3.7.1.2.4.4. Банк має право:

3.7.1.2.4.4.1. Здійснювати перевірки:

- фінансового стану Клієнта;

- виконання умов Документа, що зазначено в Заяві про надання Гарантії.

3.7.1.2.4.4.2. Пред’явити зворотну вимогу (регрес) до Клієнта не лише в межах суми, сплаченої Банком Бенефіціару (у разі якщо платіж Банку за Гарантією здійснено без надання кредиту Клієнту та без формування грошового покриття самостійно Клієнтом), а й стягнути будь-які витрати, які Банк поніс під час виконання своїх зобов’язань за Договором, в тому числі на відшкодування витрат, які виникли у зв’язку з виконанням своїх обов’язків за цим Договором, зокрема у випадку, якщо він вжив усіх заходів відносно здійснення дій, але не зміг здійснити їх з обставин, які не залежали від нього, а також на відшкодування витрат та збитків згідно умов цього Договору.

3.7.1.2.4.4.3. Здійснювати дебетовий переказ грошових коштів з поточних рахунків Клієнта відповідно до пп.3.7.1.1.8.  цих Умов та Правил та інших умов Договору.

3.7.1.2.4.4.4. Вимагати від Клієнта формування Грошового покриття в повному обсязі у строк, що буде вказано у відповідній вимозі Банка, а у випадку невиконання вимоги Банка, сформувати покриття за рахунок кредитних коштів, при настанні будь-якої з наступних подій: 

і) за наявності підстав, передбачених законодавством з питань фінансового моніторингу;

іі) у разі встановлення факту надання Клієнтом, його учасниками та кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами), недостовірної інформації для встановлення податкового резидентства та статусу податкового резидентства та іншої обов’язкової інформації відповідно вимог FATCA;  

ііі) у разі неможливості/ризикованості продовжувати підтримання ділових відносин з Клієнтом, його учасниками та кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами);

або за наявності інших обставин, які явно свідчать про те, що зобовязання Клієнтом за Договором своєчасно не будуть виконані.

3.7.1.2.5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГАРАНТІЇ

3.7.1.2.5.1. Гарантія надається під забезпечення, що зазначено в Заяві про надання Гарантії.

3.7.1.2.6. ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ

3.7.1.2.6.1. Нарахування та сплата комісій за надання Гарантії / зміну умов Гарантії, здійснюється не пізніше дня надання послуги.

3.7.1.2.6.2. Проценти за користування грошовими коштами (кредитом) / проценти на суму неповернутого в строк кредиту нараховуються та сплачуються Клієнтом у порядку, передбаченому п.п. 3.7.1.2.3.2. цих Умов та Правил.

3.7.1.2.6.3. Комісія Банку за Гарантією сплачується Клієнтом в розмірах, порядку та на умовах, передбачених Заявою про надання Гарантії.

3.7.1.2.6.4. Погашення заборгованості Клієнта перед Банком за Договором здійснюється в такому порядку: кошти, отримані від Клієнта, а також від інших уповноважених органів / осіб, для погашення заборгованості за Договором, спрямовуються для:

1) погашення неустойки згідно з пп. 3.7.1.4.1. (пеня) та 3.7.1.4.2. (штраф) цих Умов та Правил;

2) погашення простроченої комісії;

3) погашення комісії;

4) отримання Банком плати за користування неповернутим в строк кредитом;

5) погашення процентів за користування кредитом;

6) погашення кредиту;

7) відшкодування витрат/ збитків Банку.

При цьому, Сторони узгодили, що Банк має право, на власний розсуд та без будь-яких додаткових погоджень з будь-якими особами, змінити черговість погашення заборгованості, відступивши від положень цього пункту Умов та правил.

3.7.1.3. Гарантії, що отримуються Банком на користь Клієнта

3.7.1.3.1. Предметом цього Договору є отримання Банком Гарантій на користь Клієнта, як бенефіціара, та їх авізування. 

3.7.1.3.2. За авізування Гарантій, а також вчинення Банком інших дій за дорученням Клієнта, Клієнт сплачує Банку комісію у порядку, визначеному цим Договором, в тому числі Тарифами та Заявою про приєднання.

3.7.1.4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН

3.7.1.4.1. У разі несвоєчасного виконання грошових зобов’язань щодо повернення кредиту, сплати процентів за користування кредитом, комісій (винагород) передбачених умовами Договору, відповідна заборгованість вважається простроченою, і Клієнт за кожен день прострочення сплачує Банку пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ що діяла у період, за який сплачується пеня, у процентах річних від суми простроченого платежу за кожен день прострочення платежу, виходячи із суми простроченої заборгованості та 360 днів у році. Пеня нараховується з наступного дня після закінчення строку / терміну для здійснення відповідного платежу згідно з умовами Договору. Сплата пені здійснюється у гривні. 

Сторони узгодили, що сума пені, що підлягає стягненню на користь Банку, може бути на розсуд Банку зменшена. В разі зменшення Банком суми пені, що підлягає стягненню, Банк повідомляє про це Клієнта протягом 5 (п'яти) днів з дати прийняття рішення про зменшення суми пені. При цьому додаткові узгодження Сторін не потрібні.

3.7.1.4.2. У випадку порушення Клієнтом строків / термінів платежів по будь-якому із грошових зобов'язань, передбачених Договором  більш ніж на 30 календарних днів, що стало причиною звернення Банку до судових органів, Клієнт сплачує Банку штраф. Розмір штрафу розраховується за  формулою: 1 000,00 грн (одна тисяча гривень 00 копійок) + 5 (п'ять) відсотків від суми заборгованості.

3.7.1.4.3. Сплата неустойки (штрафу, пені) не звільняє Клієнта від виконання своїх зобов’язань за Договором.

3.7.1.4.4. Нарахування неустойки, що передбачено п. 3.7.1.4.1, 3.7.1.4.2 цих Умов та Правил, у випадку, коли сума Гарантії дорівнює або перевищує 3 000 000,00 (три мільйона гривень 00 копійок), здійснюється протягом 5 (п’яти) років від дня, коли відповідне зобов’язання повинно було бути виконане Клієнтом. Нарахування неустойки, що передбачено п. п. 3.7.1.4.1, 3.7.1.4.2. цих Умов та Правил, у випадку, коли сума Гарантії менше 3 000 000,00 (трьох мільйонів гривень 00 копійок), здійснюється протягом 15 (п’ятнадцяти) років від дня, коли відповідне зобов’язання повинно було бути виконане Клієнтом.

3.7.1.4.5. Строки позовної давності за вимогами Банку щодо зобов’язань Клієнта, передбачених цим Договором, у випадку, коли сума Гарантії дорівнює або перевищує 3 000 000,00 (три мільйона гривень 00 копійок), встановлюються Сторонами тривалістю 5 (п’ять) років. Строки позовної давності за вимогами Банку щодо зобов’язань Клієнта, передбачених цим Договором, у випадку, коли сума Гарантії менше 3 000 000,00 (трьох мільйонів гривень 00 копійок), встановлюються Сторонами тривалістю 15 (п’ятнадцять) років.

3.7.1.5. АНТИКОРУПЦІЙНІ ЗАСТЕРЕЖЕННЯ

Умови щодо антикорупційного застереження викладені в п. 1.1.6.6. розділу 1.1. “Загальні положення” Умов та Правил надання банківських послуг.

3.7.1.6. КОНФІДЕНЦІЙНА ІНФОРМАЦІЯ

Умови конфіденційності викладені в п. 1.1.6.8. розділу 1.1. “Загальні положення” Умов та Правил надання банківських послуг.

3.7.1.7. ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ

Умови обробки персональних даних наведені в п. 1.1.9. Персональні дані розділу 1.1. “Загальні положення” Умов та Правил надання банківських послуг.

3.7.1.8. ІНШІ УМОВИ

3.7.1.8.1. Усі спори та розбіжності, що виникають з Договору чи у зв’язку з ним, підлягають розгляду відповідно до чинного законодавства України.

3.7.1.8.2. Будь-які повідомлення, запити та кореспонденція за Договором або у зв’язку з ним, що повинні бути в письмовій формі, можуть передаватися по електронній пошті, за умови, що ті оригінали юридично важливої кореспонденції і документації, які оформлені на папері, повинні передаватися визнаною в Україні кур’єрською службою / поштою або вручатися особисто. Будь-яке таке повідомлення повинно бути адресовано одержувачу на його адресу для зв’язків та листування, або за іншою адресою, яку може час від часу повідомляти в письмовій формі одержувач відправнику як адресу одержувача. Для доказу вручення повідомлення або документа буде достатнім довести, що доставка була здійснена особисто або що конверт, що містить повідомлення або документ, мав вірно вказану адресу і був відправлений (відповідно до вимог цього пункту, і всі поштові витрати були повністю оплачені), або що повідомлення електронною поштою було відправлено на адресу електронної пошти відповідної Сторони.

3.7.1.8.3. Клієнт повідомлений та підтверджує, що його персональні дані можуть бути передані Банком до ТОВ «Українському бюро кредитних історій», що знаходиться за адресою: 01001, м. Київ, вул. Грушевського, 1-д або іншого бюро кредитних історій, в порядку передбаченому Законом України «Про організацію формування та обігу кредитних історій». До інформації стосовно Клієнта відносяться:

1) відомості, що ідентифікують Клієнта: повне найменування; місцезнаходження; дата і номер державної реєстрації, відомості про орган державної реєстрації; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (далі - ідентифікаційний код); прізвище, ім’я та по батькові, паспортні дані керівника та головного бухгалтера; основний вид господарської діяльності;

2) відомості, що ідентифікують власників, які володіють 10 (десятьма) та більше відсотками статутного капіталу юридичної особи, для юридичних осіб - власників: повне найменування, місцезнаходження, дата та номер державної реєстрації, відомості про орган державної реєстрації, ідентифікаційний код;

3) відомості про грошові зобов’язання Клієнта: відомості про кредитний правочин (операцію з надання бланкової/ частково бланкової Гарантії) та зміни до нього; сума операції; вид валюти операції; термін і порядок виконання операції; відомості про припинення операції і спосіб припинення; інші відомості про операцію з надання Гарантії.

Під операцією з надання Гарантії розуміється Договір-заява відносно Гарантії.

3.7.1.8.4. Загальні запевнення та гарантії.

Кожна зі Сторін цим підтверджує, що:

- вона має усі передбачені чинним законодавством та установчими документами повноваження на підписання Договору-заяви та на виконання Договору;
- її представник, який підписує Договір та додатки до нього, має усі необхідні повноваження у відповідності до законодавства та установчих документів для того, щоб представляти Сторону та укласти від її імені Договір;
- не вимагається будь-яких подальших / попередніх затверджень / схвалень Договору та Додатків до нього;

- не існує будь-яких обмежень на укладення Договору (підписання представником Сторони Договору та Додатків до нього);
- Сторони мають усі необхідні дозвільні документи, ліцензії, майнові права для того, аби виконувати умови Договору. Вказані документи та права є чинними на момент укладення Договору;

- Сторони зобов’язуються не пред’являти жодних претензій одна до одної щодо недійсності Договору та / або супровідних документів до нього, за умови що вони підписані особою, яка діє як представник Сторони, та скріплені печаткою Сторони (у випадку волевиявлення Сторони засвідчувати Договір печаткою).

3.7.1.8.5. Цей Договір, відповідно до статті 628 Цивільного кодексу України, є змішаним договором, що містить умови, які регулюють відносини сторін щодо гарантії як способу забезпечення виконання зобов’язань Клієнта перед Бенефіціаром, умови надання Банком та повернення Клієнтом кредиту зі сплатою процентів на користь Банку за користування коштами, а також умови щодо надання Клієнту Банком послуг з ведення рахунків Клієнта (у національній та/або іноземних валютах, як відкритих на дату укладання цього Договору, так і тих, що будуть відкриті протягом строку дії цього Договору) в частині проведення Банком платежів і розрахунків Клієнта (та, за необхідності, з одночасним виконанням доручення на здійснення купівлі/продажу/обміну (конвертації) валюти) з метою реалізації наданого Банку, в тому числі, відповідно до умов цього Договору, права на дебетовий переказ коштів з рахунків Клієнта.

3.7.1.8.6. Цей Договір, відповідно до статті 212 Цивільного кодексу України, в частині настання прав та обов'язків Сторін щодо надання Банком та повернення Клієнтом кредиту зі сплатою процентів на користь Банку за користування коштами, укладається під відкладальною обставиною. Відкладальною обставиною за цим Договором є необхідність задоволення Банком вимоги Бенефіціара щодо платежу за Гарантією, відсутність станом на дату здійснення Банком платежу за Гарантією необхідної (у повному обсязі) суми коштів Клієнта на Рахунку покриття, настання обставин передбачених п. 3.7.1.2.4.4.4. цих Умов та Правил, а також відсутність законодавчих і внутрішньобанківських обмежень (перешкод) щодо надання кредиту Клієнту відповідно до умов цього Договору.

3.7.1.8.7. Банк є платником податку на прибуток на загальних підставах.

 3.7.1.9. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ

3.7.1.9.1. Договір набирає чинності з моменту як це визначено у відповідній Заяві про надання Гарантії або Заяві про приєднання, та діє до повного виконання Сторонами прийнятих на себе зобов’язань. 

Тарифи

№ тарифу Бізнес Назва послуги Тариф Примітка
1 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Надання гарантії/контргарантії (крім тендерної гарантії без забезпечення та гарантії для турагентів без забезпечення)) 0,3% від суми гарантії/контргарантії (min 1 500,00 грн, max 30 000,00 грн) Усі тарифи зазначено без ПДВ. До гарантії з частковим покриттям застосовуються тарифи по гарантії без забезпечення. Для гарантій під забезпечення грошовими коштами на рахунках покриття 2932/ 2952 при умові, що клієнт: а) юридична особа з класом фінансового стану 10, б) ФОП з класом фінансового стану 5, в) новостворене підприємство/ ФОП без розрахованого фінансового стану, застосовується тариф "Надання тендерної гарантії без забезпечення".
2 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Надання тендерної гарантії без забезпечення - 2000 грн (для гарантії на суму до 75 000 грн включно); - 3000 грн (для гарантії на суму більше 75 000 до 150 000 грн включно); - 2% від суми гарантії (для гарантії на суму більше 150 000 до 1 000 000 грн включно); - 1,5% від суми гарантії (для гарантії на суму більше 1 000 000 грн). Усі тарифи зазначено без ПДВ. До гарантії з частковим покриттям застосовуються тарифи по гарантії без забезпечення.
3 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Надання/збільшення суми/подовження строку дії гарантії для турагентів без забезпечення на 1 рік 3 600,00 грн Усі тарифи зазначено без ПДВ. До гарантії з частковим покриттям застосовуються тарифи по гарантії без забезпечення.
4 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Збільшення суми/ продовження терміну дії гарантії/контргарантії (крім гарантій/контргарантій під грошове забезпечення на рахунку покриття 2932/2952 та гарантій/контргарантій без забезпечення - тендерних та для турагентів) 0,3% від суми гарантії/контргарантії у разі продовження терміну дії, або від суми збільшення гарантії (але не менше ніж 1500,00 грн і не більше ніж 30 000,00 грн) Усі тарифи зазначено без ПДВ. Комісія стягується за кожну зміну. У випадку одночасного внесення декількох змін стягується одна комісія, більша за значенням.
5 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Унесення змін до гарантій/контргарантій під грошове забезпечення на рахунку покриття 2932/2952 та тендерних гарантій/контргарантій без забезпечення, а також інших змін до інших видів гарантій/контргарантій 1 500,00 грн Усі тарифи зазначено без ПДВ. Комісія стягується за кожну зміну. У випадку одночасного внесення декількох змін стягується одна комісія, більша за значенням
6 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Щомісячна комісія за виконання операцій за непокритою гарантією (крім тендерних гарантій без забезпечення та гарантій для турагентів без забезпечення) Для клієнтів мікро- та малого бізнесу: 2% річних (min 500 грн щомісяця) – під заставу майнових прав на депозит/контргарантію іншого банку 3% річних (min 500 грн щомісяця) – під заставу рухомого/нерухомого майна 3,5% річних (min 500 грн щомісяця) – під інше забезпечення або бланково Для клієнтів середнього та корпоративного бізнесу: 1% річних (min 500 грн щомісяця) – під заставу майнових прав на депозит/контргарантію іншого банку 2% річних (min 500 грн щомісяця) – під заставу рухомого/нерухомого майна 2,5% річних (min 500 грн щомісяця) – під інше забезпечення або бланково Оплата банком по гарантії за рахунок коштів банку є наданням клієнтові кредиту на умовах, зазначених у договорі про надання гарантії. Усі тарифи зазначено без ПДВ. До гарантії з частковим покриттям застосовуються тарифи по гарантії без забезпечення.
7 Корпоративний та Малий і Середній бізнес Авізування гарантії/ контргарантії, змін умов гарантії/ контргарантії, включаючи її дострокове закриття 1 000,00 грн Усі тарифи зазначено без ПДВ. Комісія стягується за кожну зміну, у тому числі за дострокову ануляцію. У випадку одночасного внесення декількох змін стягується одна комісія, більша за значенням.