3.1.3. Дистанційне управління рахунками

3.1.3. Загальні положення

3.1.3.1.1. Клієнт приєднується до підрозділу “Дистанційне управління рахунками” шляхом підписання Заяви про приєднання по відповідній послузі Банку, отримання якої передбачає можливість використання віддалених каналів обслуговування.

3.1.3.1.2. Оперативне ведення Клієнтом своїх рахунків у Банку та обмін технологічною інформацією, визначено цим Договором, Клієнт може здійснювати за допомогою систем дистанційного обслуговування згідно чинного законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

3.1.3.1.3. Клієнт, виходячи з технічних можливостей своїх та Банку, подає до Банку платіжні інструкції, які сформовані (відправлені) платником в електронній формі (далі - платіжна інструкція) використовуючи системи дистанційного обслуговування.

3.1.3.1.4. Сторони узгодили можливість використання Клієнтом наступних систем дистанційного обслуговування:

Система "Приват24 для бізнесу”/"Приват24", в т.ч. мобільна версія, сервіси "LiqPay" та АТМ, ТСО, месенджери та будь-які інші системи "клієнт - банк", "клієнт - Інтернет - банк", "телефонний банкінг", "миттєва безконтактна оплата", якщо Банком надається така технічна можливість.

3.1.3.1.5. Сторони визнають юридичну силу платежів (виписок), сформованих через системи дистанційного обслуговування, і їх еквівалентність платежам (випискам), які здійснюються з використанням паперових носіїв.

3.1.3.2. Система "Приват24 для бізнесу"

3.1.3.2.1. Система "Приват24 для бізнесу" призначена для управління реальними банківськими рахунками через мережу Інтернет. Система надає Клієнтам комплекс банківських послуг цілодобово в режимі реального часу з будь-якої точки, що має вхід в Інтернет.

3.1.3.2.2. Система "Приват24 для бізнесу" на підставі платіжних інструкцій Клієнта може виконувати функції надання інформаційних послуг згідно з переліком, що зазначений в Договорі, здійснення операцій за рахунком Клієнта.

Всі операції здійснюються за допомогою платіжних інструкцій, які оформляє уповноважена / довірена особа Клієнта в Системі "Приват24 бізнесу".

3.1.3.2.3. Правила користування Системою "Приват24 для бізнесу" знаходяться на сторінці Банку у мережі Інтернет за адресою https://privatbank.ua/business/internet-bank-privat24-dlya-juridicheskih-lic.

3.1.3.2.4. Під час здійснення розрахунків за допомогою Системи "Приват24 для бізнесу" застосовуються платіжні інструкції.

Обов'язкові реквізити платіжної інструкції, що використовуються в Системі "Приват24 для бізнесу", встановлюються чинним законодавством України, у тому числі нормативно-правовими актами Національного банку.

3.1.3.2.5. В разі відсутності у Банку інформації про повноваження уповноважених осіб Клієнта або ненадання інформації для ідентифікації Клієнта Банк відмовляє Клієнту у його реєстрації/авторизації в Системі "Приват24 для бізнесу" або обмежує його можливість по управлінню рахунками в ній.

3.1.3.2.6. Під час використання системи "Приват24 для бізнесу" Банк щоденно архівує платіжні інструкції, які відправлені Клієнтом, та зберігає їх протягом установленого строку згідно чинного законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

3.1.3.2.7. Підписання платіжних інструкцій у Системі "Приват24 для бізнесу" здійснюється шляхом накладення Клієнтом:

- Кваліфікованого електронного підпису;

- Простого електронного підпису, або іншим способом відповідно до вимог чинного законодавства, якщо інше не передбачено цим договором.

3.1.3.3. Права Клієнта:

3.1.3.3.1. Клієнт має право доручати Банку проводити платіжні операції за допомогою Системи "Приват24 для бізнесу"/"Приват24" на підставі платіжних інструкцій уповноважених / довірених осіб Клієнта, переданих Системі "Приват24 для бізнесу" по мережі Інтернет.

3.1.3.4. Права Банку:

3.1.3.4.1. Банк має право виконувати періодичні перевірки виконання Клієнтом вимог щодо захисту інформації та зберігання засобів захисту і припиняти обслуговування Клієнта за допомогою Системи "Приват24 для бізнесу" в разі невиконання Клієнтом вимог безпеки.

3.1.3.4.2. Банк повертає платіжну інструкцію без виконання згідно чинного законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

3.1.3.4.3. Банк має право змінювати ім'я (адресу) сайту Системи "Приват24 для бізнесу" і припиняти надання послуг.

3.1.3.4.4. Банк має право вводити додаткові інструменти і способи, що підвищують безпеку Системи "Приват24 для бізнесу", без узгодження та попереднього повідомлення Клієнта.

3.1.3.4.5. Банк має право змінювати список операцій в Системі "Приват24 для бізнесу".

3.1.3.5. Обов’язки Клієнта:

3.1.3.5.1. Під час використання Системи "Приват24 для бізнесу" Клієнт зобов'язаний дотримуватися всіх вимог безпеки оброблення платіжних інструкцій, встановлених Банком та законодавством.

3.1.3.6. Обов’язки Банку:

3.1.3.6.1. Банк приймає до виконання надану платіжну інструкцію за умови, що платіжна інструкція оформлена належним чином та немає законних підстав для відмови в її прийнятті.

3.1.3.6.2. Система "Приват24 для бізнесу" повинна відповідати вимогам законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Національного банку, які пред'являються до технології та захисту електронних банківських розрахунків щодо програмного забезпечення систем дистанційного обслуговування

3.1.3.7.  Відкритий банкінг (або Open Banking)

3.1.3.7.1. Предмет договору

3.1.3.7.1.1. Банк за умови отримання Згоди користувача (далі - користувача або  Клієнта),  який є фізичною особою-підприємцем, та має відкритий поточний рахунок в Банку,  зобов'язується здійснювати обмін даними зі Стороннім НПП через базовий спеціалізований інтерфейс під час Доступу до рахунку Клієнта Стороннього НПП з метою надання нефінансових платіжних послуг Клієнту таким Стороннім НПП в порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України та цим Договором.

3.1.3.7.1.2. Банк зобов'язується здійснювати отримання Доступу до рахунків Клієнта, відкритих у іншого НПП з обслуговування рахунку,  у межах Відкритого банкінгу в порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України та цим Договором.

3.1.3.7.1.3. Отримання Послуги надання відомостей з рахунків Клієнта та/або Послуги з ініціювання платіжної операції  та/або отримання Доступу до рахунків Клієнта, відкритих у іншого НПП з обслуговування рахунку, у межах Відкритого банкінгу  можливе виключно після надання Клієнтом Банку відповідних Згод  користувача в порядку та на умовах, визначених цим Договором, за умови, якщо для отримання відповідної послуги вимагається надання Клієнтом Згоди.

3.1.3.7.2. Умови надання Банком Стороннім надавачам платіжних послуг Доступу до рахунків Клієнтів Банку

3.1.3.7.2.1. Послуга надання відомостей з рахунків Клієнта  Сторонньому НПП

3.1.3.7.2.1.1. Банк під час надання Сторонньому НПП Доступу до рахунку Клієнта через базові спеціалізовані інтерфейси зобов’язаний забезпечувати виконання запитів щодо надання відомостей з рахунку, а саме щодо суми доступних коштів на рахунку Клієнта (баланс) та/або історії операцій (за період, що становить не більше ніж 31 календарний день від поточної дати запиту) за рахунком, наданих Клієнтом через НПП з надання відомостей з рахунків. 

Надання такого Доступу до рахунку Клієнта Сторонньому НПП Банк здійснює виключно за умови отримання від Клієнта підписаної Згоди на надання відомостей з рахунку та розкриття інформації (зокрема, інформації, що містить банківську таємницю, комерційну таємницю, таємницю надавача платіжних послуг), яка надається в електронній формі в Системі “Приват24”, та з урахуванням обсягу інформації, визначеної такою Згодою.

Згода користувача на надання відомостей з рахунків надається ним Банку до першого запиту Клієнта щодо надання відомостей з рахунків, наданого через НПП з надання відомостей з рахунків, якому надається Доступ до рахунку. 

3.1.3.7.2.1.2. Згода користувача про надання відомостей з рахунків може бути відкликана ним у Системі “Приват24 для бізнесу”  або в засобі дистанційної комунікації НПП з надання відомостей з рахунків.

3.1.3.7.2.2. Виконання Платіжної інструкції щодо разової платіжної операції, наданої платником через НПП з ініціювання платіжної операції

3.1.3.7.2.2.1. Під час надання Сторонньому НПП Доступу до рахунку Клієнта через базові спеціалізовані інтерфейси Банк зобов’язаний забезпечувати виконання Платіжної інструкції щодо разової платіжної операції, наданої платником через НПП з ініціювання платіжної операції, в порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України та цим Договором.

3.1.3.7.2.2.2. Ініціювання платіжної операції через НПП з ініціювання платіжної операції здійснюється на підставі Платіжної інструкції платника, яку НПП з ініціювання платіжної операції передає Банку та за умови наданої платником НПП з ініціювання платіжної операції згоди на ініціювання платіжної операції. Така Платіжна інструкція платника повинна містити обов’язкові реквізити, визначені чинним законодавством України. 

Ініціювання, формування та наповнення такої Платіжної інструкції здійснюється  платником, НПП з ініціювання платіжної операції та Банком в порядку, визначеному чинним законодавством України.

3.1.3.7.2.2.3. Згода Клієнта на виконання платіжної операції надається Банку під час кожного ініціювання платником разової платіжної операції через НПП з ініціювання платіжної операції шляхом підписання Клієнтом Платіжної інструкції на виконання такої операції в Системі “Приват24 для бізнесу”.

3.1.3.7.2.2.4. Приєднанням до цього Договору Клієнт надає Банку дозвіл на розкриття інформації, що містить банківську таємницю, комерційну таємницю, таємницю надавача платіжних послуг відповідному НПП з інціювання платіжної операції, через якого Клієнт ініціює відповідну платіжну операцію.

3.1.3.7.3. Отримання Доступу до рахунків Клієнта, відкритих у інших НПП з обслуговування рахунку

3.1.3.7.3.1. Банк надає Клієнту нефінансові платіжні послуги з отримання Доступу до рахунків Клієнта, відкритих у інших НПП з обслуговування рахунку, з урахуванням вимог чинного законодавства України та цього Договору за умови наявності технічної можливості.

3.1.3.7.3.2. Банк не надає Клієнту нефінансові платіжні послуги, якщо до рахунку Клієнта немає доступу в режимі реального часу.

3.1.3.7.3.3. Послуга надання відомостей з рахунків Клієнта, відкритих у інших НПП з обслуговування рахунку

3.1.3.7.3.3.1. Клієнт надає Банку Згоду на надання відомостей з рахунків у меню “Налаштування”–>”Відкритий банкінг” Системи “Приват24 для бізнесу” шляхом введення IBAN рахунку, відкритого в іншому НПП з обслуговування рахунку, щодо якого Клієнт бажає отримати Послугу надання відомостей з рахунку, та обрання відповідних опцій - історія транзакцій та/або перегляд балансу. 

3.1.3.7.3.3.2.  Банк надає послугу надання відомостей з рахунків за умови отримання підтвердження НПП з обслуговування рахунку надання Згоди на надання відомостей з рахунків. 

3.1.3.7.3.3.3.  Клієнт має право відкликати надану Згоду у меню “Налаштування”–>”Відкритий банкінг” Системи “Приват24 для бізнесу”.

3.1.3.7.3.4. Послуга ініціювання платіжної операції з рахунків Клієнта, відкритих у інших НПП з обслуговування рахунку

3.1.3.7.3.4.1. Ініціювання платіжної операції через Банк як НПП з ініціювання платіжної операції здійснюється на підставі Платіжної інструкції Клієнта, поданої ним у Системі “Приват24 для бізнесу”, яку Банк передає НПП з обслуговування рахунку. Така Платіжна інструкція Клієнта повинна містити обов’язкові реквізити, визначені чинним законодавством України. Приєднання до цього Договору є наданням Клієнтом Згоди на ініціювання платіжної операції. Клієнт не має права відкликати Платіжну інструкцію після надання НПП з ініціювання платіжної операції Згоди на ініціювання такої платіжної операції

3.1.3.7.4. Вартість послуг

3.1.3.7.3.1. Вартість послуг Банку визначається Тарифами.

3.1.3.7.3.5. Персональні дані 

3.1.3.7.3.5.1. Банк у рамках реалізації Відкритого банкінгу обробляє наступні персональні дані Клієнтів:

Прізвище, ім’я, по-батькові; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дані документів, що посвідчують особу; IBAN рахунку; дані про баланс рахунку та трансакційні дані; дата народження; місце реєстрації/проживання; номер рахунку платника/отримувача; прізвище, ім’я, по-батькові та РНОКПП платника/отримувача; сума, валюта, дата та час проведення платежу, його ідентифікатор, статус та призначення; контактні дані; підпис.

3.1.3.7.3.5.2. Персональні дані обробляються з метою реалізації Відкритого банкінгу, правовою підставою для обробки є укладення та виконання правочину, стороною якого є Клієнт, чи для здійснення заходів, що передують укладенню правочину на вимогу Клієнта.

3.1.3.7.3.5.3. Клієнт повідомлений, що з метою реалізації Відкритого банкінгу його персональні дані можуть бути передані іншому НПП в порядку та на умовах, визначених законодавством та цим Договором.

Детальніша інформація про порядок обробки персональних даних Банком викладена у розділі 1.1.9. Умов та Правил та за посиланням: https://privatbank.ua/personal-information 

3.1.3.7.3.6. Інші умови

3.1.3.7.3.6.1. Порядок направлення звернень Клієнта до Банку визначено Порядком опрацювання звернень клієнтів, посилання на який міститься у Преамбулі Умов та Правил у графі “Гіперпосилання на внутрішньобанківський документ (витяг), який регламентує порядок розгляду банком звернень клієнтів”, а також у підрозділі “1.1.2. Права та обов'язки Клієнта” Умов та Правил.

Інші права та обов'язки Сторін, що не визначені цим підрозділом, визначені чинним законодавством України та “Загальними положеннями” Умов та Правил.

3.1.3.7.3.6.2. Інформація, що передається з метою надання послуг в межах Відкритого банкінгу, може передаватися через технологічного оператора платіжних послуг, що отримав право на надання послуг у межах Відкритого банкінгу. При цьому така передача даних  здійснюється виключно з метою забезпечення виконання функцій, необхідних для реалізації послуг в межах Відкритого банкінгу відповідно до вимог чинного законодавства України та умов цього Договору.

3.1.3.8.  Відповідальність Сторін

3.1.3.8.1. Банк не несе відповідальності за неналежне виконання Платіжних інструкцій в разі, коли Клієнт допустив помилки на етапі заповнення її реквізитів.

3.1.3.8.2. Банк не несе відповідальність за збереження коштів Клієнта у разі розголошення Клієнтом відомостей про логін та пароль для входу в Систему “Приват24” та “Приват24 для бізнесу” третім особам. Інші права та обов'язки Сторін, в т.ч. відповідальність Сторін при використанні платіжних інструментів, визначені підрозділом “1.1.10. Загальні умови обслуговування Платіжних інструментів (Платіжних карток)” Умов.

3.1.3.8.3. Банк несе відповідальність за:

- шкоду, заподіяну Клієнту в разі недотримання Банком вимог чинного законодавства України, що регулює порядок надання послуг відкритого банкінгу.

- невиконання або неналежне виконання платіжних операцій, ініційованих Клієнтом через НПП з ініціювання платіжної операції, відповідно до Закону України “Про платіжні послуги” та умов укладених між Клієнтом та Банком договорів, якщо не доведе, що платіжні операції виконані Банком належним чином; 

- розкриття Сторонньому НПП інформації, що містить банківську таємницю, комерційну таємницю, таємницю надавача платіжних послуг без дозволу Клієнта та/або в обсязі, на який не було отримано дозвіл Клієнта.

Тарифи

№ тарифу Бізнес Назва послуги Тариф Примітка
1 Роздрібний бізнес Комісія за приймання платежу за оплату залізничних квитків 4% від суми платежу Тариф з платника
2 Мікро, Малий, Середній та Корпоративний бізнес Надання відомостей з рахунку (в рамках Відкритого банкінгу) не тарифікується